torsdag 6. januar 2011

Å finne gleden i kaoset




Ei dame som heter Hanna minnet meg på noe viktig. Det å finne gleden midt i kaoset. Midt i snøkaos, midt i et huskaos der alt flyter og du vet ikke hvor du skal begynne..

Hvordan finner man litt glede midt oppe i dette? Jeg er jo typen som ikke kan spise før alt er gjort jeg. Klarer ikke å finne roen..

Men jeg må jo prøve og hva gjør jeg da, jeg søkte litt på nettet, brukte hodet mitt litt og vriddde litt på hjernen og kom til disse punktene:


  • Lag deg et mål for UKEN og sett små forskjellige delmål for hver dag. Du trenger ikke ta hele huset på en dag.
  • Sett opp en liste hva du må få gjort, hver søndag, og del opp alt sånn at du gjør litt hver dag. Det er tross alt viktig at du ikke tar deg helt ut men viktig å bevege seg litt.
  • Sett av faste tider hver dag til å gjøre litt husarbeid. For eksempel fra 12 til 13. Når den timen er gått så er du ferdig for i dag. Basta.
  • Sett av kosetid, og måltids tider. Har du faste tider du spiser på, for eksempel 9 og 12, så vet du at den tiden er hellig, og bruk gjerne en god time på det. Spis først, kos deg med en kopp te og et blad.
  • Planlegging er roten til alt GODT.




Lykke til :-) (og kryss fingrene for meg)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails