fredag 10. juni 2011

Planer






Har du planlagt sommeren allerede?

Er du en typisk planlegge alt til punkt og prikke, eller liker du å ta det litt som det kommer?

Hva er best for deg å gjøre?

Noen mener at å planlegge vil ødelegge mye av gleden og impulsiviteten.

Mens andre mener at uten planlegging blir det mere stress.

Jeg er kanskje litt midt i mellom.

Jeg liker å planlegge framtiden, og ha noen mål. Jeg liker å ha delmål for å nå mine største mål, for da er det

lettere å nå sine mål om man setter seg små delmål først.

Som da jeg i januar skjønte at kroppen min hadde sprengt alle grenser når det gjelder vekt. Jeg hadde hatt mye smerter i vinter og jeg hadde en mistanke om at vektøkningen hadde sin del av skylden. Om ikke annet, så hadde kostholdet en viss innvirkning.

Jeg ville ned 15 - 20 kilo, men skjønte at å ha for store mål vil gjøre meg demotivert underveis. ..

Så jeg satte meg et mål om 10 kg før sommeren, og jeg klarte det. Så var jeg da litt stor i kjeften og sa til en annen person som også driver på med dette, at første mann til 5 neste kiloene av, helst innen juni måned er omme. Jeg har klart 2, og har tre igjen, og det skal kunne gå om jeg absolutt vil det. Men vil jeg det da?




Så tilbake til sommerplanene dine!

Har du nå lagt opp et løp for sommeren som er levelig for deg og dine? eller er hele sommeren et rent pliktløp, og kan ende opp med at du gleder deg til å komme tilbake til jobb og få slappet av. .? Hvis du hadde det sånn  fjor, så kan det nok hende at du har lagt opp samme løpet i år også.



Gamle vaner er vonde å vende. Et tips fra meg til deg er at du tar EN UKE av ferien til deg og din familie, der dere bare tar alt på sparket. La barna få velge litt, og litt sånn fra dag til dag. Barna, spesielt de minste, gleder seg kanskje stort over å få være sammen med dere, og se at dere har TID. Det er også ferie det å sitte hjemme og kose seg i sofaen, spille spill sammen og leke med barna. Det hører ikke bare påsken til :-)

Jeg garanterer deg at du vil senke skuldrene MYYE mere også....





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails