tirsdag 31. mai 2011

Endelig er det over...!


Endelig er de tunge regnværsdagene over. Lange dager med mørke skyer, har gått over til en nydelig dag, med blå himmel. Jeg våknet i dag av fuglesang, og det fortalte meg at vi venter bedre dager. Det varsler om en ny epoke, en ny periode med sol og varme.

Pakke vekk tunge støvler og finne fram lette sandaler, kjenner du lukten av sommer? Ja i dag gikk vi over til SOMMER faktisk, i dag er den første dagen av sommeren, og det LOVER GODT!

Er du den som sitter inne bak mørke gardiner, sammenkrøpet i sofaen under et pledd, prøv å sett opp døra litt og få sommern inn hør fuglesangen, selv om du kanskje sitter der å har store smerter og har det helt ræva. Det kan hjelpe å bare få opp et vindu, og få inn lukten av sommer, og ikke minst lyden av sommer.

Jeg vet hvordan du har det, du sitter sikkert med ullstrømpene trekt godt oppover kneane, og har godt med klær på deg fordi du har smerter og det er ikke noe godt å fryse. Og ja det er småkaldt om morraen.

MEN når det lir utpå dag, prøv deg på en tur ut, gå gjerne ut på terrassen fullt påkledd med ulla fra topp til tå men når du kjenner sola prøver å nå inn forbi de tykke ullplaggene, kle av deg litt og la sola få gi deg både litt varme og brunfarge. Du vil få enda bedre varme når bare sola får lov å slippe til. Og før du aner det, ligger du rett ut i godstolen i sola i bare truse og bh..:-)



Og en time senere når du står på badet og ser deg selv i speilet og ansiktet er sånn litt rødt av sola, så vil du kjenne at det gjorde deg godt. Du trenger ikke være ute hele dagen. Men gi sommern og sola en sjanse, til å gi deg varme. Den er her for deg, og vil hjelpe deg ut.

Jeg vet åssen du har det. Det er et h.. å sitte der å verke så i kroppen. Jeg har det mye bedre nå men jeg har mine perioder, der fibroen setter seg så i kroppen at man tror man vil sprekke. Man blir satt ut, og man kjenner at man helst vil tulle seg inn i et teppe og ikke gjøre noe.

Men lov meg å gi sola en sjanse i dag. En time i sola. I varmen. Kjenn litt på den, og la den få gi deg den varmen du har lengta etter hele vinteren.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails