mandag 21. februar 2011

Klag på fastlegen om du ikke er fornøyd.




Det viser seg at folk flest ikke tør å klage på fastlegen  sin. Det er faktisk veldig viktig at man gjør det. Er det noe du er misfornøyd med, ta det opp med fastlegen din. Syns du det er flaut å si det rett ut, så skriv et brev og send det. Det kan faktisk hende at det er en misforståelse  eller også at legen ikke har helt forstått hva du ønsker. Gi han en sjanse til å rette opp i det som ikke du er fornøyd med.

Hvis det er så alvorlige ting at du mener legen har gjor noe som er uforsvarlig så sender du klage til fylkeslegen. Du kan også kontakte pasientombudet.

Men husk at hvis du er fornøyd med fastlegen din, så er det lov å si det også :-)

2 kommentarer:

  1. Vel, jeg har skrevet brev til legen min. Men jeg fikk ikke noe svar. Da jeg endelig fikk time fikk jeg til svar at han kunne ikke prioritere brev, da hadde han ikke hatt tid til annet.
    Men jeg er helt enig, vi må klage mer på legene dersom vi er misfornøyd. Det blir aaltfor sjelden gjort i dag.

    HIlsen ludvigen

    SvarSlett
  2. Når man skriver et brev og sender det så plikter mottageren faktisk til å svare skriftlig på brevet. Det at legen din svarte deg slik, viser at han tar deg ikke på alvor. Jeg hadde sendt et brev til fyleslegen der jeg hadde lagt med en kopi av brevet til legen din, og fortalt at dette brevet har du ikke fått svar på men en muntlig tilbakemelding om at legen din ikke prioriterer skriftlige henvendelser.
    Legen din får nok brev hver dag og han må åpne posten sin og svare på brev hver dag,han har bare valgt å ikke prioritere deg, fordi det var en klage.

    SvarSlett

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails