tirsdag 14. desember 2010

Smerteklinikk




Har du en lege som du føler ikke gjør så mye, annet enn å skrive ut smertestillende? du kan be om en henvisning til smerteklinikk.

Her  er en oversikt over de smerteklinikkene som er i Norge.

Jeg bor i Kristiansand så nærmeste for meg er Skien. Jeg har time der 22 desember, like før jul, og jeg har ikke tenkt å gå derfra før de har funnet på noe greit for meg slik at jeg kan få en god jul, skulle da bare mangle, at jeg skulle kjøre hele veien dit, for å høre at de kan ikke gjøre noe! Har lest litt, og har hørt litt, det er litt forskjellige tilbud de har, og så må man vel være litt bevisst selv på hva man har av forventninger til denne klinikken da.

Jeg har hørt om at de kan sette noen sprøyter i de verste områdene som foreksempel i nakken, og fryse det, heter noe med kryo... et eller annet.. som gjør at du blir bedøvet inni der i en fire måneders tid. JATAKK! alt jeg har ønsket meg til jul, er en smertefri dag! bare gi meg EN dag, å få føle på hvordan det er å ikke ha vondt, jeg gjør ALT for å bare få den ene dagen..


Joda.. jeg ønsker meg å bli frisk , å aldri mere ha vondt, men når jeg sier at jeg ønsker meg bare en dag, så er det fordi, jeg har skjønt nå at å ønske meg helt frisk er som å pisse i motvind. Det går ikke. Hvis jeg skal ønske at alle mine smerter går bort så vil jeg bare bli skuffa. Jeg kan ønske meg at jeg blir litt bedre, og at jeg klarer å leve litt bedre med det, men å ønske meg å bli helt frisk det vil bare gjøre meg skuffa gang på gang..

Joda.. helt inners inne, såhar jeg et håp, og det står jeg fast ved, men når man har gått sånn som dette år etter år, da innser man at dette er et stort og sterkt udyr som det skal itt mere til enn en pille eller en sprøyte å slå i hel, her må det langvarige skyts til for å få bukt med.

4 kommentarer:

  1. Hei Ingunn. Ønsker deg ei fin og smertefri Jul, og et flott Nytt År med mye lykke og glede :)
    Julehilsen fra Margareth i Bodø

    SvarSlett
  2. godt nyttår. gikk det bra på smerteklinikken? håper du har fått noe hjelp på smerteklinikken i Skien. og at julen din var fin.

    SvarSlett
  3. Heisann, ja det som skjedde på smerteklinikken, var at jeg fikk bekrefta at jeg har fibromyalgi, noe som ikke var overraskende, og så snakket vi om nedtrapping av oxycontin,og det fikk jeg et skjema på, og er nå sluttet med det. Så fikk jeg resepter på lyrica og noe annet sløvegreier som jeg ikke vil ha, så de kasta jeg, og så skal jeg ta paracet ganger fire hver dag, ettgrams.Pluss voltaren kure-vis. Jeg skjnner nå at oxycontin har hatt veldig lite virkning i forhold til hvor sterke de her, så jeg klarer meg uten de. Hadde ikke trodd at det skulle gå så bra! Nå går jeg kun på voltaren og Paracet.
    Smerteklinikken kan tydeligvis bare hjelpe med smertestillende, hadde nok håpet på noe annet, men ..

    SvarSlett
  4. Τhe article provіԁes proven necessary to mе persоnallу.
    It’s extremely useful and you rеally are obνiously very well-іnfоrmed
    of this tуpe. You have οpened up mу own faсe
    for уou to varуіng opіnion of this ρaгticular subjеct matter together with intriguing and rеliable contеnt.


    Feеl fгee to surf to my web ρage;
    http://200.0.156.162

    SvarSlett

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails