onsdag 1. desember 2010

En god adventstid ønskes dere alle





En av livets store gleder er jula og barna. I dag har vi pynta pepperkakehuset, og slik ble nå det. :-)


Jeg kjenner at kroppen er ikke noe god for tiden og hele tiden føler jeg meg skamslått selv om ingen har rørt meg og jeg har ikke ramla ned en trapp, men jeg går rundt å føler meg slik.

Er ikke så mye å gjøre med det så lenge det heter fibromyalgi.

Jeg håper at dere som leser her, kan få en best mulig jul, med minst mulig stress, at dere klarer å senke skuldrene, og senke alle forventinger og krav dere måtte ha til hvordan ting bør være i jula.Jeg har lært den siste tiden at jeg må slutte å tenke for mye på ting som ikke er noe å tenke på. Og de vennene som fremdeles står ved siden av meg, de er ekte venner, som jeg kan le sammen med, gråte med, og prate med, som hører fra seg og spør hvordan jeg har det, og faktisk gidder å lytte når jeg har noe på hjertet.

Noe annet jeg også har lært er at man trenger ikke 7 sorter til jul. Det holder med litt hjemmelaga og litt kjøpt, og noe fått. Det er nå i adventstiden vi lager juleknask og spiser det nå.

Helt spontant så lager vi et par brett med noe julekaker, eller noe og spiser rett fra brettet når det er ferdig. Ingenting skal gjemmes eller spares, her spiser vi rett fra bretta og koser oss når vi har lyst.

Og julaften den er blitt annerledes også nå. Jeg har stressa livet av meg de siste julaftene så denne gangen var det min tur til å slappe litt bedre av, for i år gjør vi det slik at vi spiser middag hos mamma og pappa og så samles vi oppe hos meg etterpå til dessert og pakker under juletre :-)Kjekt å bo så nærme mamma og pappa :-)

1 kommentar:

  1. Er så enig så enig med deg ingunn :) Jeg lager heller ikke 7 sorter til jul, men det barna og vi voksne liker best.

    høres ut som en god plan å dele opp julaften slik. fint pepperkakehus og jeg ser dere 4 har hatt en god dag i dag, og det varmer meg å se :)

    ta varme på de små, men akk så utrolig betydningsfulle øyeblikkene. det er slike ting som dere har gjort idag, som varmer et mammahjertet ♥

    SvarSlett

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails