onsdag 29. desember 2010

Trenger du å gå ned litt i vekt etter jula?



Det er ikke noe tess å sitte med masse dårlig samvittighet etter jula, fordi man har kost seg litt ekstra. Mange skal hive seg på slankekurer som får kiloene til å rase av, men de går opp like raskt etterpå.

Det er bedre å heller gå en halvtime til dagen hvis du får det til, trene litt yoga foran en dvd om kvelden, eller morgenen, og passe seg for inntak av for mye karbohydrater.

Man bør ikke gå ned mere enn 500 g pr uke hvis du skal ha mulighet for å bli kvitt kiloene for godt. Du vet, easy go easy come, forøvrig en omvendt versjon, men det er så sant så sant. Kiloer som går fort av, går fort på. Vi som har anlegg for å legge på oss bare vi unner oss litt ekstra har det ikke så lett som de slanke som kan spise alt de vil uten å legge på seg et gram. Har man kroniske smerter spesielt fibromyalgi, så vil vi nok merke det på kroppen at vi legger på oss også, det blir flere kilo som ligger i "press" og i mitt tilfelle så merker jeg det nå ganske godt i beina , noe som jeg ikke har opplevd så mye før

beina har mere vekt å dra på.

Jeg vil prøve nå å legge om kostholdet, og se om jeg kan klare å gå sakte men sikkert ned i vekt mot sommeren. Jeg melder meg ikke inn i noen vektklubb eller kjøper dyre pulverkurer, jeg har ikke råd til det, ei heller et grete roede kurs.Det eneste jeg kommer til å gjøre er å følge de sunne rådene som vi har lest så mye om. Det er enklest å legge om livsstilen, enn å kjøre på harde slankekurer som er nesten umulig å klare å følge opp. En varig omlegging av kosten, er det beste.

Reduser sukker og stivelse. Spis mere proteiner. Spis oftere. Og mindre.

Lykke til!

3 kommentarer:

  1. Heia Ingunn :)
    Supert at du skrev om nettopp dette temaet. Har siden juli kuttet ut karbohydrater og lagt andelen over på essensielle fettsyrer og proteiner.
    Har jo også kroniske smerter/fibromyalgi så jeg tenkte at å kutte ut poteter, pasta, pizza, brus, potetgull osv- kanskje kunne gjøre det slik at smertene ble mildere. De er ikke det, men gikk ned 10 kg ganske fort-så jeg ser at det nytter å spise fet mat som jeg og min datter begynte med :) Mye fløte, meierismør, rømme, ost, kjøtt, fisk og vår kjære brokkoli er noe vi har levd på disse månedene. Egg i alle fasonger og bacon er supert, stekt i masse smør. Vi drikker mye vann, og kaffe med fløte oppi :)
    Anbefaler å prøve dette jeg har skrevet litt om. Du er så flink til å skrive, og benytter nu sjansen til å ønske deg og dine et Riktig Godt Nytt År. Klem fra Margareth i Bodø :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk skal du ha, jeg skal henge meg litt på den linja du snakker om der, jeg trenger å gå ned noen kilo, det letter på smertene mine å bare nå ned litt, da kroppen får mindre å dra på. Godt nytt år til deg også og tusen takk for kommentarene i bloggen min, det varmer :-)

    SvarSlett
  3. I like it when people get together and share views.
    Great blog, continue the good work!

    Also visit my web site ... www.youtube.com

    SvarSlett

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails