tirsdag 30. november 2010

Kle deg!!


Bildet er lånt fra Janus ullundertøy


Nå er det tredje gangen de varsler at nå kommer kulda og verre for hver gang. Kle deg mot kalde vinder, og kle deg mot kulda. Bruk HELST ull innerst, så et lag med fleece, og så en vindtett god jakke og bukse, da har du skodd deg mot det verste. Jeg er kjent i barnehagen til jenta mi for å være ekstrem ullfreak og ekstremt nøye med jenta mi for å sko henne mot kulde og vind. Mange glemmer at man må kle seg også mot kald vind, ikke bare kulda. Og at lagene du kler deg på skal isolere, og de skal varme, og hvis du blir varm og svett så skal ikke svetten fryse til is. Den egenskapen ulla har gjør at om du skulle bli svett så holder ulla deg varm uansett.

Jada jeg har mast om dette i mange innlegg, men jeg kan ikke få sagt det nok!!Viktig viktig viktig!! Kle deg selv og barna dine riktig så kan du kose deg ute i det flotte vinterværet faktisk, uten å fryse. Og vi som har vondter, vi tåler ikke kulda, men du KAN sko deg mot å bli kald. Husk hendene! Beste du kan gjøre er å ha ullhansker innerst, og så tre på en vindtett vante utenpå.




Tåler du ikke ull, så er det en del superundertøy som kan gjøre nytten. Ta et søk på google og se hva du finner av tester og anbefalinger på superundertøy. Men husk, ikke all ull klør! Og det er ikke så aller viktigst å bruke den ulla som er "best i test" eller "dyrest" bare det er ull i det. Det er nå MIN mening. Jeg har prøvd alle slags ullklær og den dyreste endte bare opp som dukketøy, fordi den ikke tålte vann. Min ull MÅ kunne vaskes, basta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails