mandag 22. november 2010

Hvordan er de med speil(selv)bildet ditt?


Jeg kan med sikkerhet garantere at om du treffer meg på gata så ser du absolutt ingen fotomodell, jeg har lagt på meg av medisinene, og huden min er heller ikke noe å skryte av men man har da sparkel, så smører da på litt i ny og ne!

Det å leve med kroniske smerter, det går utover selvbildet, jeg føler jeg eser ut her og der, og speilbildet er ikke noe jeg akkurat står å beundrer!

Men hva kan man gjøre med det da.. Du ser ut som du føler deg, hørte jeg en gang.. ja det er nok sant.. er ikke få ganger jeg går rundt i en behagelig myk joggedress, og uten sminke og smykker, og gjerne et hårbånd i håret bare for at det skal se litt bedre ut siden jeg ikke orker å stå å holde en føner eller slettetang, orker ikke å holde hendene opp når jeg skal sminke meg for jeg har så vondt i armene..

Men når jeg steller meg orntli, så går det alså 4 timer. 2 timer i badekaret med muskelavspennende oljer, så en halv time til tørk og påkleding, en halv time til å tørke håret og smøre kroppen og fjeset, og en time til å sitte med rettetang og sminke litt.

skjønner liksom at jeg ikke gidder for ofte eller..?

Bedre å hoppe ut av badekaret og rett inn i en komfortabel dress, la håret lufttørke og ha en halv flaske spenol i fjeset (spenolen var litt overdrevet da.. bruker ikke spenol hehe..)


Men hvordan føler du deg, når du har stelt deg litt, føler du deg ikke litt bedre? men når det tar 4 timer så er det bortkasta, for man er totalt utslitt etter seansen, jeg VET.

men hva med noen små tips da, til hvordan vi kan gjøre oss litt bedre og presentable, noen enkle triks..?


Her kommer mine :


  • Dusj istedet for badekar, da kvikner du opp litt istedet for å sløve ned
  • blåsetørre håret, og bruk en hårstrikk, eller noen spenner for å holde det på plass. Avhenger litt va kort og langt hår da, men fønet hår ser friskt og nyvasket ut.
  • Bruk en dagkrem med litt farge, det gir huden din litt friskere glød og du trenger ikke å sitte å gni inn puddere og foundation
  • Ha alltid en god lipgloss på lomma, med litt farge, den spriter opp leppene dine og holder de myke
  • Bruk en vannfast mascara på morgenen, den holder hele dagen.
  • Tips: leppestift: Lip finity den holder hele dagen og har en hudfarget leppestift, da ser du usminket men får alikevel en lys farge og markerte lepper, lekkert!
  • Joggedress: finn en liltt pen kosedress, i det minste, og sprit den opp litt med en brosje? og et litt matchende skjerf i halsen. You will feel good!!

1 kommentar:

  1. Bra tips.. selv for en uten kroniske smerter men bare med kronisk dårlig tid... Klem

    SvarSlett

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails