mandag 29. november 2010

Har du lyst til å bare gi opp..?

Bilde: Angel of Hope




Har du eller har du hatt den følelsen av å bare gi opp?

Da har jeg et spørsmål..


Hva gjør man når man gir opp?


Legger seg ned for å dø?

Legger seg på sofaen og ligger der, og blir feitere og feitere og ergo lager deg selv enda flere problemer?


Hva annet gjør man når man gir opp? når du sier du orker ikke mer, hva gjør du da?


...jo du fortsetter!!!


For du har  ikke noe valg!! du har familie og venner som trenger deg, du har kanskje barn, du har økonomiske forpliktelser, du MÅ hive vann på mølla for at den skal gå rundt, uansett hvor gammel og knirken den er.

Du MÅ stå opp om morgenen, for din tid er ikke kommet enda. Du skal ikke dø, livet har mere å by på for deg, SELV om du har grusomme smerter hver dag. Det fins lykke, den er der, men ikke søk etter den lykken som er farget i gull og kommer dryssende ned fra himmelen i form av penger eller glitter.....

Se hverdagslykkene..  selv om det noen ganger er vanskelig.. selv om du bare ser svarte små djevler foran deg, selv om du bare ønsker å banne og si noe stygt.. så se inn i øynene på de du er glad i, tenk på de som trenger deg, og kjenn på den følelsen...

Min hverdags lykke er datteren min.. en dag jeg jeg hadde litt problemer med å komme meg ut av senga,og det kom litt sånn au og litt sånn oi,  jeg hadde sovet lenge,da jeg hadde folk her som stod opp med ho den dagen. Ho kom rett inn å ga meg en klem, og sa : det GÅR bra  mamma... jeg er glad i deg!
 Hun er lykken.. virkelig.. og når sønnene mine kommer hjem en tur og gir si mor en god klem, da kjenner jeg også  lykken...

Når jeg sitter med bordet å lager noe sammen med datteren min da blir jeg glad..

Og når jeg kan gjøre noe for andre, da blir jeg glad...


Så NEI DU KAN IKKE GI OPP! FOR HVA GJØR DU NÅR DU GIR OPP?? INGENTING!! vil du være ingenting? du er ikke ingenting! du er MASSE for MANGE!!

Og blir det for ille, så ring noen. Har du ingen å ringe? da kan du faktisk ringe kirkens sos telefon, der er det personer som prater med deg om du trenger  å prate. Det er viktig å åpne seg og få ut "gørra" noen ganger. Og viktig at du finner noen du kan stole på å prate med.


Noen holdt rundt meg.. og det var godt å kjenne at noen brydde seg, å bli holdt rundt.. det var akkurat som om jeg fikk et ekstra gir etterpå..


5 kommentarer:

  1. Uffamei! Det er ikke greit å være oss, faktisk. Håper du er bedre nå da, jeg har også vært dårlig en stund nå. Masse smerter og lite energi, men det kommer vel å av kulda :( God bedring! :D KLem!

    SvarSlett
  2. Ja det er ikke tvil om at kulda tar knekken på oss. huff.. Men man må prøve å finne de små hverdagsgledene. Jeg har begynt å kjøpe smykkedeler på ebay nå. Kjeder, anheng alt mulig.. kjempebillig! aner nesten ikke hva jeg har kjøpt, har gått helt crazy.. koster liksom 0.99 dollar for 10 anheng og sånn.. 100 skinnreimer til å lage smykke med, til 0.99 dollar.. .så har en hel skuff nå.. skal begynne å sette sammen smykker nå snart.. passelig dill for meg å sitte med. :-)Må bare finne på noe før jeg flyr på veggane!

    SvarSlett
  3. Så smart! Jeg har ikke helt skjønt hvordan man bruker e-bay ennå haha! Har ikke satt meg inn i det, men har iallefall skjønt at det er mye fint og billig å få tak i der. Jeg har strikker jeg da, men ikke alltid jeg har ork til det, også blir jeg ofte litt lei, men tar det litt i perioder. Men jeg har faktisk vurdert å begynne med smykker jeg også. Det er så mye fint man kan lage!

    SvarSlett
  4. du blir garantert hekta når du ser å billig du får det, du kan lage gaver, og du kan selge de! selger du et fint smykke ti 50 kr så har du betalt kanskje 10 kr for det.

    SvarSlett
  5. Alle trenger å bli"røska opp litt i" som du gjør her..
    Men jeg skulle ønske at noen dager eller timer får lov til å være mørke og vonde..fordi det bare er sånn.. Barnet mitt gir meg mange små gledesstunder,men er tenåring..så da vil de jo ha minst mulig med en veldig syk mor å gjøre..noe som er sårt i seg selv. Jeg prøver å gi meg selv noen små gledesstunder også-og det funker jo det,å ha innstillingen at man gleder seg til et tv-progran f.eks.
    Men håper ikke det blir tatt ille(for det har det blitt i andre fora ;) ) opp at jeg nå skriver at jeg skulle gitt mye for å føle at"jeg flyr på veggene" eller at jeg tenker strikking/håndarbeid i en kontekst annet enn at jeg savner det veldig..
    Har uten unntak nok med å finne ut hvordan ta vare på hygienen eller orke lage meg mat. Savner veldig,veldig å bli holdt rundt et minutts tid..men har ingen som kan gjøre det.
    Ja,veit dette høres sytete ut-men dette er helt ærlig mitt dagligliv-og jeg unner dere alle gode ting dere klarer og ta vare på de minnene! <3 Ville bare si at det mange ganger ikke"er lov"til å kalle en spade for en spade-og at det ikke "det er bare å tenke positivt.."som mange velmenende sjeler kommer med..det er vondt og slitsomt..når man har det vondt og slitsomt.
    Takk for at du ikke slenger ut den "det er jo bare å" - og samtidig kommer med tips som passer for mange som leser bloggen. :)

    SvarSlett

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails