onsdag 24. november 2010

Åpne lokket på et glass!(og andre ting)


Hvem har ikke problemer med det, leste en fin artikkel i db i dag, om hvordan man kan åpne lokkene, se Her



Det er jo en av de vanskelige tingene vi sliter med når vi er stive i fingrene. Jeg bruker en heis opp greie fra Tupperware jeg, så nårjeg kjøper sylteagurker,og andre sånne ting på glass så legger jeg de på en tupperware boks, og tupperware vet vi jo at maten blir ekstra holdbar i. Det minner meg på at jeg trenger noen tupperware bokser.. Lurer på om de fins enda de tre boksene som man kan sette i et stativ, og det er sånn man kan ha syltetøy, sylteagurk ja alt sånn..

Enda verre er det med å få opp kaffikanna og bruskorkene, må stadig be om hjelp! Men det fins jo en del hjeplemidler man kan få på hjelpemiddelsentralen for å få opp bokser og korker og sånn. Og det er gratis, du ber bare om hjelp hos kommunens ergoterapeut, de kommer hjem til deg, og kartlegger dine behov, og da går du gjennom alt du har i huset, og de ser hva de kan finne av hjelpemidler til deg. Det fins LOTS av ting.

Jeg har fått en ergoterapeut hjem til meg, og fikk både brødkniver og grønnsakskniver, og dusj - stol.. (prøver å ikke la huset mitt se ut som et sykehjem men noe må man ha hjelp til, så jeg legger bare et håndkle over dusj stolen det er en krakk)

2 kommentarer:

  1. sjekk innom twforum.no ?

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tips,visste ikke at det fantes, der kan jeg jo spørre :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails