lørdag 27. november 2010

Skal du på julebord?



Skal du på julebord? Som kronisk smertepasient, så har man jo sine forholdsregler man må ta, som kan være litt "vrient" når man skal på julebord..

Jeg skal ta for meg noen av de og kanske komme med noen tips..


1. Å pynte seg er noe de fleste kvinner liker (nå tar jeg høyde for at de fleste leserne er kvinner her da så unnskyld mannen, hvis du er man ) og vi har da gjerne en julekjole og tynne strømpebukser, og høye hæler. Ja og en tynn jakke til. Her har man allerede noen små problemstilinger som kan ødelegge kvelden litt.



- Julekjolen er grei nok, men bytt ut den tynne strømpebuksa med en ullstrømpebukse, hvorfor ikke? fins mange gode ullstrømpebukser, og ulla holder på varmen, og varmen gjør at du slipper å fryse, og dermed kan forhindre at du får ekstra smerter.

- Dropp stiletthæler! jeg skal gå med sånne sko med innebygd hæl, (huff jeg kommer ikke på hva de heter..) det er en vagabond skolett,

Denne her, det heter vel kilehæl?



- Angående kjole, så kan du ha den flotteste og sideste og lekreste kjolen, men hiv over deg en pen strikkejakke gjerne i ull, med lange armer slik at du slipper å fryse, for det å sitte i et lokale der det gjerne blir lufta for alle er så varme, kan bli rimelig kaldt med bare armer og skuldre. Det er iallfall for meg dømt til å mislykkes!

- Sminke, vel, det er ikkeno problem, men jeg legger ved noen sminketips som jeg fant på vg i dag, her kan du lese om de, fant mange gøye tips, og det hotte er den røde leppestiften. Jeg selv vil anbefale å droppe for mye mørke rouger og puddere, bruk en lys foundation, så sant du har en lys hud, slik at du får en litt porselenshud, og så knaller du til med en dyyp rød leppestift, (jeg anbefaler lip finity, fra max factor, for den sitter HELE kvelden og tilogmed på morraen sitter den igjen hehe..) og så har du bittelitt mascara bare, oppe og nede, og så litt hvit kajal på våtlinjen. Det blir lekkert, nett, og ikke oversminket, og den røde leppestiften får "regjere". Garantert du blir fornøyd. Men ellers alså, se tipsene på denne linken :-)


- så har vi alkoholen da.. Hva gjør du.. det er hundre år siden du hadde det gøy sist, kanskje, du har ikke hatt en fest på evigheter, men de medisinene du bruker er det rød trekant på så du vet ikke om du kan ta noe alkohol sammen med de..
Rådfør deg med lege uansett før du inntar alkohol, men man skal som regel ikke røre alkohol samtidig med medisiner som er sterke. Men klarer du deg uten kveldsdosen med medisiner, så kan du jo velge å droppe de, for kvelden, hvis det går bra for deg. Hvis ikke, så tar du med deg medisinene, og kooser deg med julebrus og juleribbe og pinnekjøtt, mens du ser på alle de andre som blir fullere og fullere, tar et par bra bilder med mobilen haha... og legger ut på facebook dagen etterpå. NEI ikke gjør det *ler*



- har du anledning og det er på et hotell julebordet er, så lei deg et hotellrom, slik at du kan gå på rommet og hvile når du er sliten, for så å gå ned igjen.


Jeg foretrekker å være edru, og spise masse god mat, og gå og legge meg på hotellrommet når jeg er trett og sliten.

Er du en av de som har verkende armer og hender så kan du jo få strikket et par laaange pulsvanter/hansker, som du får strikket av helt tynn ull, med litt hulmønster i, lekkert som fy, og smertestillende.


Ja, da var det klart for årets julebord!! kos dere!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails