torsdag 3. mars 2011

Er det fremdeles folk som betaler for vanlig Telenor fasttelefon??




I vg i dag står det om at det er så dyrt med fast telefon, jeg har hatt mitt tellio abonnement i årevis nå, det er en såkalt ip telefon, det vil si, du beholder din vanlige telefon, du beholder ditt telefonnr, det eneste du trenger er INTERNETT og hvem har ikke det i dag?


Jeg betaler 159 kroner i måneden, da ringer jeg omtrent til hele verden, og betaler fremdeles 159 kroner! Når mine foreldre er på sydentur, noe de er MYE, så får jeg bare tlf nr til hotellet så ringer jeg og vi skravler hver dag. Fremdeles 159 kr...

De som er fra polen og jobber i Norge, hvorfor har ikke fler av de Telio, de kan ringe hjem hver dag uten å betale mere enn 159 kr...

Jeg ringer til offentlige kontorer, jeg ringer rundt å hører på priser på ting, jeg bruker fast telefonen MYE og har bare en fast pris.

Greit nok det gjelder ikke for 820 nr og mobiltelefoner, men alikevel, jeg sparer TUSENER i året!

Hvorfor er folk så redde for å ha ip telefon, det er ikke det granne skummelt! Er bare å ringe telio det og du kan beholde ditt gamle nr.

Dette innlegget får jeg ikke EN KRONE betalt fra Telio for å skrive heller, så det så :-) Jeg sier bare at dette er Norges billigste telefon abonnement, og det er galskap hva folk betaler for en fasttelefon.

9 kommentarer:

  1. fordi mange har ikkje nåk bandbredde til å klar både ip telefoni og internett bruk.

    SvarSlett
  2. Jeg har fasttelefon og den kommer jeg til å fortsette å ha! Å ringe "syden" koster kanskje 50 øre/ min. Sjekk prisen for mobilsamtaler dit!
    Men ISDN var OUT for 10-15 år siden: Er det noen som har det enda har de ikke fulgt mye med i tiden, og i Dine Penger skrives mye vis-vas.

    SvarSlett
  3. HUSK DETTE; etter der jeg har forstått så er ikke ip lelefoni like sikkert som fast telefon, da du kan risikere at andre avlytter deg.

    SvarSlett
  4. Jepp, jeg har fasttlf, men jeg hoppet ut av isdn-abonnement for flere år siden...det kostet jaggu mange hundrelapper i gebyr å bytte tilbake til analog. Det var den gangen man hadde oppringt til internett og måtte ha to linjer. Adsl kom ikke her så tidlig, nemlig. Men jeg er ingen storringer..mobiltlf,adsl og fasttlf , alt fra Telenor..og regningen er på ca 1800 kr for 3 mnd. for de tre. Det er ikke meg de gjør store penger på :-)

    SvarSlett
  5. Man må uansett betale 79,- linjeleie dersom man ikke har analog telefon(PSTN) / ISDN inn til husstanden. Linjeleien går direkte til Telenor pga. vedlikehold av kobbernettet. Dersom man har flere produkter hos en totalleverandør, kan man faktisk spare penger på å ha en analog telefon installert pga. denne avgiften.

    SvarSlett
  6. Telio er dyrt sammenlignet med IPLink.

    SvarSlett
  7. Fasttelefon? Den gamle dinosauren har ikke jeg sett eller brukt på sikkert 10 år nå.
    Har fri bruk på mobiltelefon gjennom jobb så da er det ingen hensikt med fasttelefon.
    Siste gang jeg snakket i et "telefonrør" føltes det faktisk merkelig og fremmed... rare greier

    SvarSlett
  8. ISDN virker, og jeg vil aldri være fornøyd med noe annet til hjemmebruk. Det er en gjennomtenkt standard fra den gangen man hadde høy kvalitet. Allt annet som er kommet i nyere tid, er leiketøy som virker i mange situasjoner, men ikke i alle, og det kan være mye hassel å bruke.

    Når folk med telioabonnement ringer meg, så er det som regel for å teste kvaliteten og snakke om pingtider og nettverk.
    Med isdn kan jeg bare ta opp telefonen, slå nummeret og ringe, og det skjer kjappt, og man slipper å vente på pipesignalering og tull. Når man ringer folk, så har man ofte behov for å prøve å nå dem på flere nummer. Ringer man fra isdn er det kjappt og greit: Man kan ringe fra 2 telefoner samtidig, og man kan også ringe fra mobilen, så man kan ringe 3 nummer for å se hvilke som svarer.
    Med fasttelefon, så kan man som regel snakke så lenge man vil, uten at det koster så mye. Spesielt med utenlandssamtaler, så kan det bli dyrt, hvis man ringer til eller fra mobiltelefoner.

    Det er hovedsakelig mobiltelefoni som kan bli svært dyrt, dersom man er uforsiktig, og man f.eks har et abonnement som ikke passer til bruken.
    Mange teleoperatører spesialiserer seg på å selge drittsekkabonnement: De lar kundene sine få litt billigere samtalepriser, mot at de operer med høye termineringspriser, sånn at det blir dyrt å ringe til disse kundene. Da kan du som kunde få ringe muligens litt billig, mot at du dytter regninga over på vennene dine, som må betale en høy pris for å ringe deg.
    Netcom har jo slått seg opp på denne måten: Det er nok drittsekker her i landet som vil lempe regninga over på venner og foretningsforbindelser. Netcom har kanskje latt kundene få et øre billigere samtalepris i minuttet, mot at Netcom har operert med over dobbelt så høy termineringsavgift som andre må betale for å ringe til Netcom sine kunder. Det samme fenomenet har jeg hørt om innen IP-telefoni. Telio skyldte på en underleverandør en gang, siden det var så dyrt å ringe til telioabonnenter.

    SvarSlett
  9. For meg så er Telio helt topp. Jeg betaler 159 pr måned og ringer så mye jeg vil. Jeg bruker ikke å ringe mine venner for å pinge eller hva nå det heter. Jeg tar opp telefonen, får summetone like raskt som alle andre, og jeg får svar eller ikke svar like raskt som alle. Jeg kan ha flere telefoner også på denne er bare å plugge inn i routeren har plass til fire telefoner så vi kan ha en hver her. Jeg sparer MYE på å ha telio. Det er faktisk heller ingen betingelser eller skulte summer, jeg får den samme regninga hver måned. Enklere kan det ikke bli.

    SvarSlett

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails