onsdag 2. mars 2011

Er det mest å å spare med Coop, - eller Trumf kort??





Artikkelen i Vg i dag  Skriver om de forskjellige rabattkortene og jeg må ærlig si at etter å ha lest den så ble jeg jammen ikke mye klokere. Jeg har tenkt mange ganger på om det egentlig lønner seg å slavisk handle på coop, og få disse små prosentene, for hvert år så tar jeg ut ca 2000 kr i kjøpe utbytte. Men da vi så på oversikten hvor mye vi faktisk har handlet av drivstoff,og matvarer så fikk vi bakoversveis. Da var de to tusen jammen ikke mye!

LØNNER DET SEG MEST Å BRUKE COOP ELLER TRUMF?

9 kommentarer:

  1. Jeg vet ikke hva som lønner seg mest. Jeg har begge, og handler der det passer best. Bevisstheten min rundt dette er ikke stor, men det er klart at bruker man kundekort så blir det litt penger i løpet av et år. Bedre enn å kaste pengene ut av vinduet, eller? Man handler jo uansett...

    SvarSlett
  2. Anonym for å ikke få kald skulder på coop2. mars 2011 kl. 04:02

    På coop eidsvoll får man 7% rabatt. Man får altså småkroner igjen. Men prisene i butikken er ekstreme med unntak på enkelte varer de setter ned drastisk og storreklamerer for dem.
    Har dessverre ikke lappen eller bil så er geografisk avhengig av dem.

    SvarSlett
  3. Det hadde vært artig om noen satte seg ned og klarte å smekke sammen et regnestykke slik at vi som forbrukere kunne se hva som faktisk er det beste. Greit nok å spare et par tusen i året da men er det ikke bedre å handle der det er tilbud, og heller sette av litt penger på en konto hver måned? det er vel mulig å spare to hundre kr i måneden på å handle på tilbud?

    SvarSlett
  4. Tja, vil si at om man handler slavisk på coop, uten å ta ut pengene hvert år vil man til slutt har svært mye på kortet! Vet flere som har langt over 20 000 på coop kortet, dette er vel og merke småbarnsfamilier som handler mye.. Og med disse pengene får man jo da en sydetur til familien eller nødpenger dersom noe i huset skulle gå i stykker.. kjekt å ha uansett, det er jo en konto man ikke merker at man sparer på.. Min mor kjøpte seg bil av pengene på coop kortet..

    SvarSlett
  5. Sant det, men er det den mest LØNNSOMME måten å spare på? greit at det er PRAKTISK da men er det lønnsomt? Om jeg dropper ut av hele kortstyret, og handler slavisk kun det som er billigst, og legger inn en formålssparing på kontoen min som gjør at jeg runder av noen kroner hver gang jeg trekker kortet, da vil det jo også bli noen kroner etter noen år.

    SvarSlett
  6. Jeg handler slavisk på kiwi fordi at dem er billig og har det meste jeg trenger, og jeg får trumf poneg uten å tenke på det. Det er min nærmeste butikk noe som gjør det lett å handle der. Har også coop kort, men der er det mye dyrere så der handler jeg kun hvis de har kjempe tilbud eller jeg skal ha noe som de ikke har på kiwi.

    SvarSlett
  7. Jeg har et Coop-kort, det står ikke så mange kronene inne, fordi det faktisk blir billigere å spre handlingen på flere butikker og utnytte tilbud, laveste pris, etc. Dermed gidder ikke jeg konsentrere handlingen til bare Coop. Men det betinger at man følger litt med på priser også og tar seg tid til besøk i flere butikker.

    SvarSlett
  8. De fleste småbarnsfamilier har ikke tid til å løpe rundt og sjekker priser. Vi handler 2 ganger i uka, en stor før helga og småpåfyll etter helga. Det raskeste er å handle på butikken jeg kjenner. Etter at vi fikk Coop MasterCard som gir 4% medlemsrabatt på OBS og 1% andre steder har vi allerede passert 600 kr i bonus.

    SvarSlett
  9. Kjøpeutbytte på Coop-kort avhenger av hvilket samvirkelag du tilhører. Dette er avhengig av overskuddet i det gitte samvirkelaget.

    Ønsker forøvrig å kondoloere til anonym 07:15, som ikke har annet å gjøre på fritiden enn å panikkløpe mellom dagligvarebutikker for å spare en krone på melka.

    SvarSlett

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails