tirsdag 29. mars 2011

Men LIVSGLEDEN min får du ALDRI!



(U)kjære Fibromyalgi

Nå har du herja rundt i kroppen min med dine små fibrojævler i lange tider. Du har gjort sånn at jeg har ikke klart å fungere i hverdagen. Du har tatt fra meg mange gleder i livet, det skal du ha. Du har tatt fra meg evnen til å danse, og du har tatt fra meg motet mange ganger.

Men jeg kan sloss tilbake jeg! Tror ikke at jeg lar deg ta over livet mitt, da tar du grundig feil  av meg! Tror du virkelig at jeg gidder å sitte her inne å se ut på det nydelige vårværet uten å kunne være der? Tror du jeg lar deg trykke meg ned i sofaen og krype inn i min egen selvmedlidenhet? Tror du at jeg gidder å gå rundt å se sliten og grå ut, fordi du har flytta inn i meg, og jeg skal aldri bli kvitt deg??

Bare så du vet det, jeg er i ferd med å ta deg. Du har sikkert merka det i det siste, når du får så lite sukker og karbohydrater, du er sikkert rasende fordi du ikke får det du trenger for å være aktiv. Jeg flirer rått til deg, og du kan bare vente deg en revansj fra min del. Prøv deg ikke på å knekke meg, for det klarer du ikke!!

Men LIVSGLEDEN  min får du aldri!!Jeg skal aldri slutte å le høyt, eller være glad, jeg skal aldri slutte å glede meg over de små ting,  jeg skal aldri slutte å pynte meg, eller sminke meg, jeg skal aldri slutte å bry meg om kroppen min fordi om den føles til tider spedalsk. Jeg trenger ikke å sitte her å bli feit fordi jeg ikke får trim og fordi jeg putter i meg allverdens trøstemat fordi du herjer i kroppen min.

Jeg skal fighte deg, og jeg skal heve hodet, ja jeg skal kverke deg med å sulte deg ut, du får ikke karbohydratene dine, og du får ikke meg til å ligge i en egen selvmedlidenhets dal resten av livet.


Du kan igrunnen bare forbede deg på å bli slått i denne kampen. Du vil nok alltid prøve å lure meg, og sitte der å prøve å stikke meg med ditt djevelske spyd,men du får ALDRI makta over meg, uansett hvor mye du prøver å herje kroppen min.

BASTA!!!!

4 kommentarer:

  1. Forresten...karbohydrater,,,er det sukker det egentlig?

    SvarSlett
  2. Egentlig ja det er karber i alt sukker men det er karber i mange andre matvarer også det kan du se om du åpner kjøleskapet ditt å leser på innholdet i varene.

    SvarSlett
  3. Skal sjekke, kanskje jeg skal prøve å kutte ¨ned på det....hvis det er til hjelp mener jeg...

    SvarSlett

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails