tirsdag 5. oktober 2010

Frustrasjoner


Et tema som man aldri kommer bort fra, er frustrasjonene over de smertene som man har hele tiden. Man kan ha x antall dager det går helt fint, og så blir man bare helt drittlei og utslitt.

Fysisk smerte går ikke bare fysisk inn på oss men også psykisk. Å få for lenge, med kronisk smerte, det kan gjøre en isolert, innesluttet og usosial. Alle de som går med kronisk smerte har kjent på dette.

Man prøver alt. Man prøver de medisinene legen skriver ut, man prøver diverse alternativ medisin, de fleste vil kjenne seg igjen her, der man har prøvd alle mirakelkurer, og ingenting hjelper.

Det kan være LURT  å prøve en ting av gangen. Man vil gjerne bli frisk og prøver gjerne alt på en gang, men hvordan vet man da hva som hjelper..?
Og ikke gi opp. Prøv noe nytt, og gi det et par måneder før du gir opp hvis det ikke hjelper. Og hvis det gjør deg dårligere så stol på instinktene og slutt med det. Det er ingen vits i å prøve noe som gjør oss verre. Vi har mere enn nok med de smertene vi har.



7 kommentarer:

  1. Hei Ingunn:)
    Jeg kjenner meg igjen i dette du skriver.....
    Prøver allt og ingenting hjelper....
    Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Hei Marianne, har du også dette å slite med. Da har vi enda mere å prate om :-)

    SvarSlett
  3. Ja, jeg sliter med fibromyalgi og en skiveprolaps som ikke blir god, den har skadet noen nerver som går ned i beinet og ut i tærne... Kjipe greier.. Og veldig vanskelig for vanlige folk å forstå marerittet kroniske smerter. Jeg fikk innvilget uføre nå på fredag....etter å ha sloss med nav i nesten 10 år.
    Vi har mye å snakke om :)
    God klem fra meg:))))

    SvarSlett
  4. Marianne, her er det mye likt. Jeg har operert min skiveprolaps,men operasjonen var ikke helt vellykket, for korsryggsmertene og strålingene ned i beina fortsatte,pga arrvev etter operasjonen. Jeg fikk innvilget uføre fredag for en uke siden Marianne. Helt tilbake til 1998 som ble satt som uføretidspunktet. Kunne nesten tro du var min tvilling hehe..

    SvarSlett
  5. Ja dette er sprøtt... Jeg ble operert for prolapsen for tre år siden, etter å ha verka noe sykt, med nesten ikke søvn på 10 mnd.. fikk beskjed på legevakten 3 ganger om at så lenge jeg kunne kontrollere blæra, måtte jeg bare vente til det gikk over...
    Haha kanskje du er min bortkomne tvilling :)

    SvarSlett
  6. Du marianne, vi må ha en kveld sammen du og jeg og Nancy snart. Vi MÅ ha en skravlekveld, ingen tvil om det.

    SvarSlett
  7. Jepp:) er helt med på den!! Gleder meg allt.

    SvarSlett

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails