fredag 1. oktober 2010

what to do and not to do...?

Som kronisk smerte"pasient" så hører det som regel med at man en eller annen gang tar  smertestillende medisiner.



Men det å stå på smertestillende gjør jo at man må ta litt forhåndsregler da! og etter x antall år der man har prøvd ut forskjellige smertestillende i samråd med lege, så holder man seg da UNNA alkohol. Det er liksom ikke så vanskelig valg, å ta seg en tur ut på byen og drikke vin, med smerter i kroppen, eller sitte hjemme å kose seg, uten smerter. Jeg vil tro det er de som drikker alkohol når de går på disse medisinene men det tør jeg bare ikke, men har heller ingen interesse av det.



Jeg likte å danse swing i mange år men det begrenset seg mere og mere og tilslutt så var det stopp. Så det er en del ting som begrenser seg. Man kan liksom heller ikke bare ta seg en tur alene opp i skogen en tur, for jeg kan risikere å få en stivning i ryggen og da er det jo litt kjedelig å plutselig stå der da, og ups ingen dekning på mobilen hehe..

Ta deg en tur ut, trenger bare nærmeste lekepark med barn eller barnebarn, litt små tusling er balsam for sjelen. og om man ikke kan dyrke alle de gledene man hadde før, så har man da fått nye gleder og andre gleder! :-)

Med ryggsmerter og muskel og leddsmerter, så måtte jeg ta farvel til den manuelle girkassa. Jeg måtte over til automatgir. Men jøss å mye greiere også da, når man står i laaaang kø, så er det bare å flytte foten mellom bremsa og speeden, istedet for å drive å clutche og gire!

Superdupert!



Så det å få en livstilsendring pga kronisk sykdom, trenger ikke alltid å innebære mange negative endringer, men faktisk så kan det åpne andre dører. Det fins faktisk mange komfortable alternativer, det gjelder bare å finne de, og det har jeg tenkt å skrive mye om her i denne bloggen. ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails