torsdag 7. oktober 2010

Smertestillende legemidler


Det er et HAV av smertestillende.

Bruker du smertestillende? hva vet du om de smertestillende du får av legen din, har du lest om de, satt deg inn i hva du egentlig får? Vær litt våken og følg litt med.

Røde trekanter betyr at du skal ikke kjøre bil på de. Blir du da stoppet så mister du lappen, ja så galt kan det være. Det er ikke lov å kjøre bil på trekant medisiner.

Tar du tablettene på kvelden eller morgenen? Da jeg brukte smertestillende som var litt sterkere enn paracet, så tok jeg de om kvelden og da gav de meg også en god nattesøvn. På morgenen tok jeg IKKE for jeg har tross alt barn og jeg kan ikke ta sterke smertestillende når jeg skal ta meg av henne. Det er jo klart at hvis jeg ble skikkelig syk og MÅTTE så ville jeg jo fått noen til å være her eller latt henne være hos sine besteforeldre eller pappa, og da kan man jo ta smertestillende på dagtid.

Men være litt kritisk til det du putter i munnen! det er så mange farer med tabletter som man ikke tenker på alltid. Vær obs obs!

2 kommentarer:

  1. Hei, jeg bruker Tramagetic 200mg OD - og har stått på disse siden november 2003!! Måtte øke fra 150 mg til 200mg nå i april. Er det noe sånt du bruker, de og slipper ut litt smertestillende hele døgnet, og er ikke så belastende på magen..

    SvarSlett
  2. Hei, anonym, jeg bruker Oxyc.. og det er depot. De hjelper MYE på kvelden! tar de rundt kl 18, og så går jeg en tur kl 20 faktisk,hadde ikke klart det uten de for å si det sånn. Og da sover jeg ofte godt om natten, men har mine perioder der jeg bare våkner og har vondt vondt vondt.
    Har brukt tramagetic også men syns ikke de virket så bra på meg. Tusen takk for kommentar. :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails