onsdag 20. oktober 2010

Hva gjør du når du skal SHOPPE??



Hvis du har kroniske smerter så regner jeg med, at å traske i en by inn og ut av butikker ikke er noe som appellerer til deg og din helse, det vil vel heller føles som et ork, når man vet hvor fort man blir sliten!

Hva gjør du, gjør du som meg, bruker NETTSHOPPING??  Det er jo så utroolig mange fine butikker man kan handle i, på nettet og ikke minst EBAY.

Ett eksempel: En dior extase mascara, som er verdens beste mascara, men også dyreste, koster deg fra kr 149 på ebay, inkludert frakt.

Det er ikke den TING du IKKE finner på ebay. Brukt eller nytt. Prisene der kan ikke konkurrerer med NOEN.

Ellos, har både klær og hjemmetekstil og interiør, så man får faktisk det meste der.

Og for all del, JEG ELSKER Å SHOPPE!! jeg har tilogmed vært på oxford street å shoppet jeg, og gudene skal vite, at jeg STORKOSTE MEG!!men på t banen på vei hjem, så var hodet mitt helt kokt, kroppen verket og jeg klarte nesten ikke å holde øynene oppe. Resten av den dagen og dagen etter ble tilbringet i horisontalen.

Så hovedsakelig så skygger jeg unna by og sentershopping, fordi jeg orker ikke. Etter kanskje en time er jeg helt gåen. Jeg blir sittende på en benk, og jo mere det gjør vondt i kroppen desto mere kokt blir jeg i hodet, klarer bare ikke å konsentrere meg!

Her er mine shopping råd:


  • Hvis du skal på senter/by shopping, så ha GOD tid.
  • Ta med ei venninne,som forstår dine begrensinger, og ikke står inne i et prøverom i to timer mens du står å brenner opp på utsiden.
  • Gå på kafe flere ganger og pust ut. Gjør det til en REGEL, at du går maks 1.5 time før du går å setter deg på kafe. Det er mange typer kafe, du kan legge inn en spisepause, og en kaffepause, i en kaffebar, etc..
  • Parker bilen slik at du kan gå i bilen med varene underveis, du må IKKE bære rundt på poser.
  • Ta med en veske som du kan henge på skrå over skuldrene og som henger på hofta, med lommer på utsiden til enkle ting som mobil og lommebok.
  • Husk smertestillende og en flaske vann! Hvis du bruker smertestillende så ha med en nødboks, med et par tabletter i, om du skulle bli veldig dårlig.
  • Vivitex ryggbelte. Det er min absolutte anbefaling. Du kan lese mere om vivitex her Det gjør at du holder ut lengre.
  • Gå å shoppe på en ukedag, da er det ikke mye folk, lett å få parkering.
Mitt siste tips er å LA VÆRE og sitte hjemme i sofaen og nettshoppe :-) men er jo sosialt å komme seg ut litt da.

1 kommentar:

  1. Takker foor kjempegodt tips:-) Du er superflink

    SvarSlett

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails