fredag 8. oktober 2010

Rekreasjon..og TIMEOUT!




Rekreasjon er VIKTIG! Man bruker MYE energi, på å ha smerter. Og noen ganger så blir hodet bare fullt, man koker bare over, noen som kjenner seg igjen her..?

I mitt tilfelle, så prøver jeg å finne mine "timeouts". For meg så er det beste, om jeg får være i fred. Jeg vil gjerne være hjemme alene litt, eller ta meg en liten tur i vogna. Det er godt for meg og godt for de hjemme. hehe..

 Det er fantastisk godt å være der, for der er det ingenting å gjøre, og jeg har den komforten jeg trenger. Good sofa, og god seng, varmekabler, og varmeovn og toalett. Micro, Rikstv, og internett. Der kan jeg slappe av, ikke prate med noen, og bare ta livet helt med ro.. Man kan ha tvn, skrudd helt ned, man trenger ikke ha noen lyder, ingen som sitter å "maser" på deg, ingen som forventer noe av deg...




Jeg kan bare anbefale alle, som kjenner seg igjen, her, at det er lurt å ta seg noen timeout, og gå for seg selv. Holde mennesker litt på avstand, og gi klar beskjed om at nå ønsker jeg fred og ro. Det er faktisk VIKTIG at man gjør dette.

Jeg har lært mye om meg selv det siste året eller to, og det er at jeg må slutte å være så hjelpsom mot andre, for jeg må tenke mere på å bruke energien på min familie og de som er meg nærmest. Noen ganger kan andre mennesker sluke deg.

Bildene jeg har valgt på denne siden.. er jo lov å drømme, men selv om man ikke kommer seg til sydlige strøk, og kan ligge på en strand, så kan man jo finne sine "varme strøk" på hjemmebane. Har du en hytte, eller kjenner du noen som har en hytte/campingvogn, du kan låne et par dager sånn av og til, som ikke er så langt unna..?Eller kjenner du noen som har et ekstra soverom som du kan få låne et par dager..?

Er sikkert veldig lurt å benytte seg av muligheten til litt rekreasjon og timeout fra hus og hjem og familie. (rett og slett plikter og forventninger fra andre, man kan ikke alltid strekke til, så mammabatteriene MÅ lades noen ganger og så er det jo sååå godt å kommme hjem igjen da etter et døgn eller to og få sin lille engel i armene igjen.

1 kommentar:

  1. Du er rett og slett skjønn. For ein oppmuntrer og gledesspreder du er :) Og takk for masse vise ord.

    SvarSlett

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails