fredag 22. oktober 2010

Uføretrygdet? Hva med en hobby?




Fordi om man er uføretrygdet så trenger man da ikke sitte med nevene i fanget, det er da mange ting man kan gjøre fordi om man er ARBEIDSUFØR.

Forslag til hobbyer:

Scrapbooking.



 Gjør et søk på nettet og se alt du kan finne, garantert at du vil bli hekta. Og så kan du ta det fram når du har lyst og legge det bort når du er sliten.

Fotografering



Bruk det kamera du har, eller, om du har råd, kjøp deg et brukt speilrefleks på finn.no eller et nytt kamera i butikken. De fins i alle prisklasser, og jeg kan love deg at du vil kose deg! bildet over her, ble tatt helt spontant, med en teleskoplinse som fulgte med i pakken til speilrefleksen min. Man kan ta spontane bilder, som over her, og de blir skikkelig fine.
Ps. Det fins mange enkle og gøye fotoredigeringsprogrammer som er gratis på nettet, og så kan man jo også melde seg på et fotokurs, mulighetene er mange! og, det beste av alt, du kan ha hobbyen din med deg overalt du er, og du trenger ikke masse utstyr!

Ps.. tenk på vekta når og hvis du skal kjøpe kamera, for et lettvekts kamera er enklere å håndtere om du har vondt i hender og fingre.

Strikke


Forutsatt at du ikke har vonde fingre som meg, da, så er strikking ganske gøy, tilogmed for meg som ikke kan strikke i det hele tatt, dvs, jeg kan strikke rett fram, og der har jeg laga både skjerf og babytepper. Det funker faktisk med rett fram. Jeg har måttet legge det på hylla pga fingrene mine bare blir verre. Men er mange kronisk smertepasienter som har fingrene i orden, og takk og lov for det..


Kakebaking



Den nye trenden i dag er jo kaker i alle verdens fasonger! Spesielt disse nye cupckakene mmmmm... jeg prøvde meg på noen her om dagen, og de ble bare mmm lekre og gode. Ikke helt bra for vekta, men utrolig morro å sitte å eksperimentere litt, spesielt når de kan fryses! og utrolig kjekt når man skal ha besøk og ta fram noe. Det er kakepyntekurs rundtforbi har jeg lagt merke til, så bare hiv deg med, så kan du lære noe nyttig og dermed imponere svigers kanskje..? :-)


Quiz



Det er mange som syns det er morro med quiz, og det blir mere og mere populært å gå på quiz kafe! trom sammen noen venner, og dann en quiz gruppe da vel? ja, selv om kroppen ikke fungerer så fungerer da hodet!


x ord




For noen år siden ble jeg hekta på x ord. Det var før jeg begynte virkelig å bruke pc som et hjelpemiddel. Jeg satt med bestefars gamle kryssordbok, og en nyere utgave, og løste mange kryssord, og sendte inn. Og det ramlet inn kryssordpremier! Gurimalla det var så morro! Det er bare ett faremoment, du kan bli hekta, jeg klarte å prestere å ta med med kryssordet da jeg skulle sette meg til bords hehe.. Det er bare kjempegøy. Anbefaler å begynne med de kryssordheftene man får kjøpt i dagligvarebutikkene de er kjempegøye og har forskjellig vanskelighetsgrad.



Du har kanskje flere forslag?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger ned en kommentar i bloggen min :-)

Related Posts with Thumbnails